Rundvandring!

2012-04-06 @ 20:05:23
Igar borjade min stora rundvandring, gick till hermitage museum men forstod inte hur stort det var sen va de sa lang ko sa gick utanfor och tog lite kort, valdigt maktigt hus. Sen gick jag vidare till our savior on the blood, de va sa vackert! Huset/slottet/kyrkan va de nu va var helt magisk sa va tvungen att ga in och da ar hela insidan bekladd med sma sma sma mosaik bitar som bildar olika jesus-portratt. Sen vandrade jag vidare lite pa mafa och hittade 8 random killar och en pinne som jag spenderade eftermiddagen med :) De kom fran olika delar av varlden men va utbytesstudenter i Norge sa ovade vara norska kunskaper pa varann. Sprang runt med en trumpinne de gomde i bilder sa forsokte hitta bra gomstallen. Kom hem sent och spenderade kvallen med en film.

Idag vaknade jag av sms fran syster yster som sa att jag maste in i hermitage/vinter palatset sa de va bara o fixa sig lite forsoka rata ut ryggen (kan man ha nacksparr i skuldran?) och bege sig och hon hade definitivt inte fel. Jag var dar inne i over 3 timmar och JAG ALSKADE DET! Jag har sett tavlor fran da vinci, rembrandt, skulptur fran Michelangelo och det basta av allt tavlor fran Monet. Vet inte varfor jag gillar honom sa mycket men det ar nagot med att man maste se hans tavlor pa hall. Star man nara ar det bara kludd. Sen fortsatte rundvandringen i stan, nu ar jag tbx pa hostellet. Tankte ga ut med mar lite halv kast sa ska snart krypa ner och se en av varldens basta filmer - nyckeln till frihet :) Imorgon tar jag nattaget till Moskva :)

Orkar inte lagga ut fler bilder, datorn kranglar...


Vinter palatset smockat med konst!

Allt ar bara sma sma mosaik bitar.

 

 







Kommentarer

Postat av: Ylva

Låter redan litelite mer positivt det hela 💛 spännande med Moskva. Var rädd om dig bara och njut! Kramen kul att du uppdaterar ofta👍

2012-04-06 @ 22:24:32

Postat av: Sandra

Tanker pa dig mycket Tina! alskar Moskva och hoppas att du blir lika foralskad som jag. Ska folja din blogg nu nar jag vet att du skriver om din resa och sen hoppas jag att du finner vad du soker. Massa kramar.

2012-04-06 @ 23:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback