Norge

2011-11-30 @ 11:35:31
Återigen längesen men har inte funnits så mycket att skriva om när man mest sitter hemma. Har sett alla Harry Potter filmerna, alla star wars, fem säsonger av vänner och en heldel annan film.

När jag kom hem från Dubai åkte jag för att provjobba i Norge på kikut, och de gick jätte bra och jag blev jätte peppad. Trivdes verkligen bra här. De vill helst anställa kompispar då de ligger väldrigt isolerat och bra at veta att personerna står ut med varann och planen va att min kompis skulle upp någon vecka senare för att provjobba men pga av sjukdom och andra anledingar så blev det uppskjutet. Sen för 2 veckor sen fick jag veta att hon fått ett annat jobb och hinner inte kolla på kikut så nu är allt osäkert igen. Att jag aldrig lär mig - det blir ALDRIG som man tänkt sig. Nu kan ja i efterhand se hur blåögd jag var och att jag borde sett tecknen.

Nu är jag tillbaka i Norge för att jobba nårga dagar och prata med cheferna och se hur allt blir. De verkar väldigt förstående och kan tänka sig att lysa tjänsten för en person men just nu vet jag inte. Allt känns fruktansvärt tråkigt och förvirrande. De som innan var pepp och motivation är bara en gegga nu, ville göra detta tillsammans med en vän för att sen resa och bo i skogen en vinter själv är väl sådär lockande. Ena sekunden känns de så självklart att åka medans i nästa vill jag bara hem till Jocke och mysa. Någon som varit i samma tips som har råd?

Har några lugna dagar framför mig nu. Idag är det ett litet sällskap som ska ha 4-rätters och imon kommer en konferens på 23 pers som ska ha 3-rätters. Sen på fredag bär de av hemåt igen, förhoppningsvis lite klokare.

Hade nästan glömt hur vackert här är


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback