Ser jag rysk ut i den har?

2012-04-09 @ 22:29:12
Att sa mycket kan handa pa sa fa dagar? Efter att drivit runt i St petersburg i en dag skulle jag lyckas med masterverket att hamn pa ratt tag till Moskva och tro mig det ar ett masterverk!! Biljetten ar helt pa ryska och alla skyltar star med pa ryska och for dom som inte vet har dom ett eget alfabet. Sa moskva heter inte Moskva heller utan forst va jag tvungen att ta reda pa vad Moskva hette innan jag kunde hitta vilket tag och spar. Forsok med de nar ingen forstar engelska och du inte forstar bokstaverna ;) Lamnade biljetten till en vakt tillslut som pekade mot ett spar, gick dit fraga en vardinna som pekade mig mot ett annat och efter manga om och pekande sa hamnade jag pa ratt tag i ratt vagn och i ratt sang! Varje vagn har en egen vardinna och min undrade var mr Larsson va. Forklarade att han inte kom utan det var bara jag forstod hon inget av utan fortsatte.
-DA Larsson och pekade pa hans sang
-NIET Larsson Niet.
-DA!
Tog fram ett papper tillslut och skrev hans namn pa och strok over de flera ganger, tror hon fattade poangen for hon lamnade iaf kupen utan fler fragor.

Moskva ar fint och hostellet jatte bra! Forsta kvallen blev det mat pa skotsk restaurang med tva svenska tjejer och sen filmkvall. Idag har jag vandrat Moskva runt med 4 norskor och 1 svensk janta. Varit pa roda torget, Kremlin och gatt gata upp och ner. Regnade idag dock sa gav upp vandrandet och satte oss och drack ol, en bra deal helt enkelt!

Imon kvall gar jag pa taget till Irkustk och Sibirien. 4 dagar pa tag blir nog lite ballt ;)

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Låter grymt helan! :) var rädd om dig och njut av tiden. :) puss halvan

2012-04-09 @ 23:02:28

Postat av: Ylva

Låter som ett koncept att sälja "how to get over a boyfriend" åk till Ryssland försök ta tåget och skriv din älskades namn på en lapp, skriv sedan över namnet hårt flera ggr och säg högt men bestämt Niet, Niet, Niet! Till konduktören :):) hälsa Sibirien lavv Y.

2012-04-10 @ 07:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback