Model for en dag eller apa som rymt fran zoo?

2012-04-24 @ 09:09:22
Fan som i helvete som i skit!!! Flyget mellan Peking-LA ar tre timmar forsenat vilket gar att jag kommer missa mitt anslutnings flyg och just nu ar jag fast i ett valdigt regnigt Peking... FAN FAN FAN! Hade jag inte haft sa sjukt lite till i San Francisco hade det inte gjort sa mycket men nu forlorar jag en hel dag.. Men nu nar jag anda har lite tid att sla ihjal kan jag ju forsoka blogga lite. Val framme i Peking foljde guiden mig till HOTELLET, egen dusch, toalettpapper och en riktig sang!! Missforsta mig ratt jag alskar backpacker livet men efter X-antal timmar pa tag, harda britsar, konstiga talt och div sanglosningar sa va de har himmelriket!! Forsta kvallen var jag ledig och eftersom mitt har va kycklinggult var mitt forsta stopp en frisor, lyckades lokalisera ett stalle som sag hyfsat anstandigt ut och inte bara ett hal i vaggen. Lite google-translate och charader senare verkade bade frisoren och jag vara overrens om vad som skulle ske. De som jag tyckte va konstigt var att jag hade hela tiden 3-4 killar runt mig hela tiden och de foljde mig som ett litet hov runt i salongen och da byte jag stol 9 ganger och de gav mig massa komplimanger som att jag hade fina ogonlock(!?) Allt gick bra fram tills vi skulle sjolja ur fargen jag vet inte vad de va som fick mig att dra handen genom haret men jag onskar jag inte gjort de, de lossnades stora tussar. och de bara fortsatte... Killen gjorde nagon akutbehandling och de mesta av mitt har sitter kvar, de e bara lite tunnare - tur att jag hade tjockthar!. Andra dagen begav de sig till himmelska fridenstorg och forbjudna staden. Det var jatte fint och den ena byggnaden vackrare an den andra. Jag borjade ana varfor de va sa manga killar runt mig pa salongen, jag var valdigt ja typ exotisk. Folk ville komma fram och ta kort pa mig och jag markte tidigt ett monster dar killarna ville ha kort tsm med mig, tjejerna kom fram och sa BU-TI-FUL och pekade pa sin kamera och foraldrar gav mig deras barn som jag skulle halla upp. Sen va det inte bara de som ville ta kort utan for stirrade verkligen pa mig, pekade och putade pa de jamte for att de oxa skulle se. Kande mig som en alien som landat pa fel planet. Pa eftermiddagen akte jag cykeltaxi igenom hutongerna i gamla delen av staden och fick ga in i ett kinesiskt hem. Mysigt men trangt. Darefter skulle mina ben och fotter fa njuta, ben/fot massage, pedikyr :) Valfortjant! Kvallen va en av de hemskaste i mitt liv!!! Jag gick pa Peking opera. De va vedervardigt! Den basta liknelsen jag har ar for de som sett vanner. Nar Ross lar sig spelar sackpipa och Phebee forsoker sjunga med. Eller en katt i en tvattmasking valj sjalva vilket ni tror later varst. Min andra guidade dag var tyvarr min guide sjuk sa jag fick en javligt stressig typ som rusade fram! Han sag ut som en Bert och hade alldeles forstora glasogon som gled ner en ful keps och lite fanig uppsyn. Valdigt snall men svar att ta seriost. Han och jag skulle iaf besoka kinesiska muren och jag kan lova de finns manga kort pa mig o den nu, mest guiden som holl i kameran och stannade mig for kort lite har och var. Sen va de lite mer tempel och blaha blaha. Pa kvallen tog han med mig till centrum och nar jag halvt om halvt springer bakom min guide sa kommer en valdrigt valbekant tjej och hoppar pa mig bakifran, Katja och lite langre bort stod David och Paulin mitt trevliga resesallskap fran Fagersta. I en stad med 20 miljoner invanare och vi hittar varann kandes sa skont! :) Guiden vissade oss en restaurang som serverade pekinganka mycket gott! Sista dagen med guide blev det tempel of heaven och summer palace, sistnamnda traffade jag massa trevligt folk fran Staffanstorp, varlden ar liten. Vackert och vackert! Eftermiddagen blev det lite shopping pa siden marknaden tsm med steph och michel fran forsta tagresan som jag lyckats leta upp innan jag mot kvallen begav mig till centrum for att traffa svenskarna en sista kvall. Sa summan av kademumman, det finns massa att se i Peking har ar vackert och jag har haft de super! Nu borjar del tva av resan. USA!

Kommentarer

Postat av: Becca

YOU R BE-AU-TI-FUL TINA :D

2012-04-25 @ 18:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback