Två svenskar på vift

2012-05-14 @ 00:30:53
Jag har inte sa regelbunden tillgang till internet sa allt kommer lite efter nu Efter en sömnlös tid i San Francisco skulle jag åka pa min första trek america tur. San Francisco - LA längs med highway 1. Helt fantastisk vag! Det visade sig att det blev en tjejresa då vi bara var fyra deltagare. Nathalie och sharon från Australien och Lilla Anna fran Sverige. Sen hade vi var guide Allison. Härligt gang med blandad alder men blev att att jag var med Anna. Galet härlig tjej och riktigt rolig! Vi åkte längs harliga vyer, stannade i charmiga sma stader, raggade pa brandman, åt gigantiska hamburgare, killade disney channels och pratade i mangder!! Anna vet nu hur man sätter på ett koppel på en häst ;) vi stannade på konstiga stallen dar världen statt still. Hamnade på Madonna in ett förskräckligt stalle som var helt i ross och rysh plysh. Väldigt ugly men de hade världens största och godaste banana split. Och jag kan knyta en knut på en körsbärsskälk med tungan, de ni ;) Väl framme i LA, droppade Allison av mig pa mitt hostell. Hann sjunga en vers med Alex, en kille som jobbade dar, innan Bianca och Tony kom och hämtade mig. Antligen fick jag träffa denna beromda killen. Vi åkte runt i LA upp till hollywood skylten, tog bilder på nightlight, åkte rodeo drive och at på hard rock café. Om allt går som de ska kommer B till Sverige samtidigt som jag ungefär hade varit super! De droppa mig pa hostellet vid elva tiden och direkt traffar jag Bob, bartendern, som lär mig Beer pong, Am vers. Blev en heldel öl for min del då jag inte hade nan som helst koll på bollen. Medans Bob fortsatte spela träffade jag pa Richard, mycket trevlig kille fran UK. Visade sig att han oxå skulle gora trek america samma dag samma start och samma slut faat han gjorde norra ruten och jag sodra. Kom överens om att dela taxi till mötesplatsen. Under var diskussion har jag fatt i mig lite till ol.. Bob har slutat spela och hud flux ar klockan sex pa morgonen! Ingen aning om var tiden tog vagen. Uppe med tuppe, nio, bekämpade jag bakfyllan med mina rumskompisar som skrattade åt mig. Lyckades klämma i mig lite frukost och på vag ner till koket upptacker jag att jag haltar.. Min sjungande kille alex kom fram och tackade for dansen. Hade tydligen varit uppe pa div möbler och lekt allan och dansat. Förklarade mitt haltande. Dock inte blamarket pa overarmen? Min brist pa planering denna resa har gjort att jag bara gor de som faller mig in och jag saknade redan Anna sa efter en kortare överläggning kom vi overens om att jag skulle ta mig till Santa Monica och hennes hotell. Trafiken i LA är en mardröm!!! Hade tur med trafiken sa. tog bara en timme med buss.. vi gick ner till den beromda piren och jag blev sjukt besviken nar jag insag att de inte alls var ett fyrtorn som jag trodde missat detta helt. Gick bort till venice beach och trots att de ligger på gang avstånd fran varandra var det som en helt annan varld. Massa orginal till manniskor! Gick runt i nagra timmar innan vi drog oss tbx. Tbx pa mitt hostell var det comedian night, men nar klockan var ett tyckte Bob och Richard att jag blev for tråkig och skickade mig i sang. Råkade bara somna pa bardisken.. Dagen efter hade jag frukostdejt med Richard och alex som gjorde pannkakor till mig :) lyx! Jag och Richard skulle mota lilla anna och bege oss till Universals studio. Det var underbart! Alskade varje minut. Helt perfekt vader inga koer och sjukt roligt sallskap. Att anna overlevde mig och Richards entusiasm ska hon ha creed for ;) bästa aktierna var transformers latt! 4d på teststadiet men bettre an allt. Sista dagen i LA blev en chill dag, akte till Anna gick o shoppa lite, sag en film och snacka skit. Kvällen ägnades till smutstvatten som ju va massiv!! Sprang pa Richard igen och bestamde oss for chill kvall i baren da vi bestallt taxi till fem pa morgonen. Lamnade han om tjugo minuter knackar jag pa hans dorr med tre par nya converse. Killen sag ut som ett fragetecken. Barbesoket blev trevligt, Bob hade en ledig kvall och nar richard tackade for sig satt vi kvar till taxin kom. Bra start inför nasta aventyr!

Time flys

2012-05-02 @ 06:12:25
Fattar inte hur lange jag varit i USA. Tiden gar sa snabbt men hinner med sa mycket sa kanns som jag varit har i evigheter. Logiskt? Antagligen inte. Orkar inte blogga allt pa en gang sa blir San Francisco som presenteras har.

Det borjade ju med forsenat flyg och strul men tack vare TED, en anstalld pa flygplatsen som tog sitt jobb med service inriktning valdigt seriost, sa kunde jag komma till San francisco ganska smartfritt trots missade flyg och forseningar. Kom till hostellet halv tio pa kvallen och receptionisten sa att jag precis missat pubcrawlet men hon visste vilken pub de va pa om jag ville joina sa en kattdusch och 15 min senare stod jag med en ol i handen och minglade runt med massa trevliga manniskor fran Uk och aussie, 90% av alla som reser har ar darifran kanns de som. Medans jag var pa krogen kom de fram 3(!!!) olika personer och fragade var jag fatt tag pa mitt knark(??) Sa att jag inte hade nagot och sista killen sa - you don't dance like that if your not on drugs. Sa nu vet jag att jag dansar som en knarkare, alltid undrat... Med for mycket knepiga manniskor pa krogen drog vi vidare till hostellet och fortsatte festen till 6 pa morgonen. Lugnt for mig jag va redan pa nasta dag och narmade mig natten igen. Har nu fatt de bekraftat att jag suger pa biljard men hade ju ett husdjur som tog hem vinsten ;)

Nasta dag va de tungt att ga upp nar larmet ringde men bara uppp och hoppa! Tog en buss till Golden gate bridge och tog lite pics innan jag tog bussen ner till golden gate park - gigantisk! Gick runt narga timmar, gick pa California academy of sciences. gick pa en show som hade skarmen i taket och som visade stjarnhimlen och jordensskapelse, roligare an de later :) Sen gick jag pa higher st, allt ar kvar som pa 70 talet. Om jag nagongang flyttar till USA vill jag bo dar, fina farger gamla hus och skyltar. Back pa hostellet blev de chill med aussie boysen innan hostellet erbjod comedy show som vi gick och kollade pa. Vissa roligt bra vissa sog och vissa sa hoga att de inte kunde prata. Blev en hyfsat tidig kvall efter morgonens bakfulla och somnlosa natt. Vaknade dock 2 igen och gick inte att somna om sa gick ner och fortsatte festen. Alska jetlag!

Model for en dag eller apa som rymt fran zoo?

2012-04-24 @ 09:09:22
Fan som i helvete som i skit!!! Flyget mellan Peking-LA ar tre timmar forsenat vilket gar att jag kommer missa mitt anslutnings flyg och just nu ar jag fast i ett valdigt regnigt Peking... FAN FAN FAN! Hade jag inte haft sa sjukt lite till i San Francisco hade det inte gjort sa mycket men nu forlorar jag en hel dag.. Men nu nar jag anda har lite tid att sla ihjal kan jag ju forsoka blogga lite. Val framme i Peking foljde guiden mig till HOTELLET, egen dusch, toalettpapper och en riktig sang!! Missforsta mig ratt jag alskar backpacker livet men efter X-antal timmar pa tag, harda britsar, konstiga talt och div sanglosningar sa va de har himmelriket!! Forsta kvallen var jag ledig och eftersom mitt har va kycklinggult var mitt forsta stopp en frisor, lyckades lokalisera ett stalle som sag hyfsat anstandigt ut och inte bara ett hal i vaggen. Lite google-translate och charader senare verkade bade frisoren och jag vara overrens om vad som skulle ske. De som jag tyckte va konstigt var att jag hade hela tiden 3-4 killar runt mig hela tiden och de foljde mig som ett litet hov runt i salongen och da byte jag stol 9 ganger och de gav mig massa komplimanger som att jag hade fina ogonlock(!?) Allt gick bra fram tills vi skulle sjolja ur fargen jag vet inte vad de va som fick mig att dra handen genom haret men jag onskar jag inte gjort de, de lossnades stora tussar. och de bara fortsatte... Killen gjorde nagon akutbehandling och de mesta av mitt har sitter kvar, de e bara lite tunnare - tur att jag hade tjockthar!. Andra dagen begav de sig till himmelska fridenstorg och forbjudna staden. Det var jatte fint och den ena byggnaden vackrare an den andra. Jag borjade ana varfor de va sa manga killar runt mig pa salongen, jag var valdigt ja typ exotisk. Folk ville komma fram och ta kort pa mig och jag markte tidigt ett monster dar killarna ville ha kort tsm med mig, tjejerna kom fram och sa BU-TI-FUL och pekade pa sin kamera och foraldrar gav mig deras barn som jag skulle halla upp. Sen va det inte bara de som ville ta kort utan for stirrade verkligen pa mig, pekade och putade pa de jamte for att de oxa skulle se. Kande mig som en alien som landat pa fel planet. Pa eftermiddagen akte jag cykeltaxi igenom hutongerna i gamla delen av staden och fick ga in i ett kinesiskt hem. Mysigt men trangt. Darefter skulle mina ben och fotter fa njuta, ben/fot massage, pedikyr :) Valfortjant! Kvallen va en av de hemskaste i mitt liv!!! Jag gick pa Peking opera. De va vedervardigt! Den basta liknelsen jag har ar for de som sett vanner. Nar Ross lar sig spelar sackpipa och Phebee forsoker sjunga med. Eller en katt i en tvattmasking valj sjalva vilket ni tror later varst. Min andra guidade dag var tyvarr min guide sjuk sa jag fick en javligt stressig typ som rusade fram! Han sag ut som en Bert och hade alldeles forstora glasogon som gled ner en ful keps och lite fanig uppsyn. Valdigt snall men svar att ta seriost. Han och jag skulle iaf besoka kinesiska muren och jag kan lova de finns manga kort pa mig o den nu, mest guiden som holl i kameran och stannade mig for kort lite har och var. Sen va de lite mer tempel och blaha blaha. Pa kvallen tog han med mig till centrum och nar jag halvt om halvt springer bakom min guide sa kommer en valdrigt valbekant tjej och hoppar pa mig bakifran, Katja och lite langre bort stod David och Paulin mitt trevliga resesallskap fran Fagersta. I en stad med 20 miljoner invanare och vi hittar varann kandes sa skont! :) Guiden vissade oss en restaurang som serverade pekinganka mycket gott! Sista dagen med guide blev det tempel of heaven och summer palace, sistnamnda traffade jag massa trevligt folk fran Staffanstorp, varlden ar liten. Vackert och vackert! Eftermiddagen blev det lite shopping pa siden marknaden tsm med steph och michel fran forsta tagresan som jag lyckats leta upp innan jag mot kvallen begav mig till centrum for att traffa svenskarna en sista kvall. Sa summan av kademumman, det finns massa att se i Peking har ar vackert och jag har haft de super! Nu borjar del tva av resan. USA!

Irkursk & Mongoliet

2012-04-21 @ 17:28:09
Det har hunnit hända en heldel sen sist. Lämnat Ryssland, varit i Mongoliet och åkt till Kina. Att lämna ryssland vår lite skönt, ganska otrevligt folk i sig men ett valdigt intressant land. Redan pa stationen hor jag svenska röster, anna och emilie. Två trevliga tjejer från Stockholm visade sig ganska snabbt att jag skulle dela cell (kupe) med dom. Denna gangen tog resan bara 33 timmar ;) gränsen mellan Ryssland-Mongoliet var en mardrom! Först stannade taget sa till alla att ga ut. I tre timmar satt vi dar i vantan på passkontroll, hjulbyte och smuggelkontroll. När vi lämnat i från oss passen tog det yttligare två timmar att fa allt gjort, tror vi satt dar i sex timmar.. och taget var galet varmt, höll pa att fa anfall. Sen akte vi ÄNTLIGEN vidare till Mongoliet och val dar fick vi vanta 2-3 timmar till. Roligare resa har jag haft, fast sallskapet var valdigt fint :) Väl framme i mongoland mots jag av min gudie utanfor taget som forde mig till min utflykt och overnattning. Skulle bo i ett normad tält. Stort indiantalt typ med, kamin och sangar. På stallet bodde dar även tre svenskar från Fagersta, Katja, David och Paulin. Visade sig att vi skulle hanga ihop ett tag da vi skulle bo på samma hostel natten efter och sen dela cell på taget. Som tur var så va dom super kul att umgas med :) utflykten vi gjorde va att åka till en nationalpark, kolla pa en sten som va lik en skoldpadda (svamp i mina ogon), vandra till ett tempel, få visdomsord, hälsa på en normadfamilj (ursprungsbefolkningen) och roligaat av allt rida pa en hast. Där holl dock inte David med mig som hade fatt en olydig sak. De va valdigt sega efter vintern och passade mig utmarkt då jag kände mig lite skakis i borjan. Väl tbx i tältet blev det kortspel och senare pa natten stjärnskadning. Ätt sova i taltet var en upplevelse i sig, forst kunde jag inte somna for bastun som uppkom när kaminen tändes, sen vaknade jag fem pa morgonen av att jag hakade tänder... sen blev det in till ulaan bataar. För mycket folk/bilar pa för liten yta. Efter att ha varit i ryssland som är väldigt rent, for att vara stora stader, kom detta som en chock. Plus denna standiga pamminnelse om ficktjuvar. Vi gick till ett yempel och sen museum innan vi dackade pa hostellet för en power nap. Kvällen at vi mongolisk bbq, plockade ihop vad man ville ha och sen stektes det tsm med kryddor/sås av eget val. Trevligt slut i mongoland!

VODKA-train

2012-04-14 @ 13:36:58

75 timmar, 5185 km och 5 tidszoner passerades innan jag antligen var framme i Irkutsk. Fast egentligen ville jag inte vara framme. Traffade otroligt underbara manniskor pa detta tag! Redan i Moskva traffade jag ett par fran Osterrike som oxa skulle med samma tag som mig. Med tanke pa att jag inte riktigt vilken tagstation jag skulle till och hur jag skulle ta mig dit var det en skank fran himlen! Det var lattare att hitta taget denna gangen an i St Petersburg. Av nagon konstig anledning hamnade jag i den Ryska vagnen som lag bakom restaurangvagnen... Detta skulle i framtiden bli ett litet problem.

Forsta natten sov jag gott och tur var val det for dagen efter traffade jag 3 killar i restaurangvagnen som visade mig vagn nummer 6. Himmelriket! Bara massa backpackers fran lite olika delar av varlden. Traffade Steph varldens mysigaste tjej fran New Castle :) Den kvallen blev det en heldel ol sen lite vodka och sen lite till. Jag trodde inte man kunde ha sa kul pa ett tag. Nar jag sen skulle tbx till min vagn halv 6 pa morgonen sa har de last restaurangvagnen sa jag kan inte komma igenom till min vagn. Sa jag flyttade helt enkelt in i vagn nummer 6. Dagen efter blev en lugn dag. Chilla, lasa och snacka skit. Kvallen spenderades med att spela kort och forloraren fick svara pa pinsamma fragor. Efter klockan tolv sjong alla for mig och jag fick ett underbart fint kort som Steph ritat och alla hade skrivit en halsning i, ren lycka :) Sista dagen blev det lite firande, borjade dock bli sjuk sa tog de ganska lugnt och jag var den enda som skulle av i Irkutsk dar taget stannade av 4 pa natten och ville helst inte missa mitt stopp. Alla foljde med ut och vinkade hej da innan jag vandrade vidare in pa stationen. Gick fram till en taxi som inte kunde engelska eller ett normalt alfabet, men efter lite om och men lyckades jag fa ett rysktuttal pa gatan sa han fattade vart jag skulle. Sen upptackte jag att detta inte alls va en vanlig taxi utan en svart-taxi, inte for att jag inte akt svart taxi innan men denna killen hittade inte gatan och till sist nar han korde in mig i en grand trodde jag han skulle styckmorda mig eller iaf ta mina saker, men dar inne i granden bakom ett hoghus lag ett litet hostel som jag nu bosatt mig i. Jag ar typ den anda gasten och i briskt pa medicin mot feber/forkylning ater jag coco-pops dirket fran forpackningen och hoppas de hjalper. Nu ska fan nytt halsoliv borjas sa jag blir frisk, bye bye vodka hello water!

Ser jag rysk ut i den har?

2012-04-09 @ 22:29:12
Att sa mycket kan handa pa sa fa dagar? Efter att drivit runt i St petersburg i en dag skulle jag lyckas med masterverket att hamn pa ratt tag till Moskva och tro mig det ar ett masterverk!! Biljetten ar helt pa ryska och alla skyltar star med pa ryska och for dom som inte vet har dom ett eget alfabet. Sa moskva heter inte Moskva heller utan forst va jag tvungen att ta reda pa vad Moskva hette innan jag kunde hitta vilket tag och spar. Forsok med de nar ingen forstar engelska och du inte forstar bokstaverna ;) Lamnade biljetten till en vakt tillslut som pekade mot ett spar, gick dit fraga en vardinna som pekade mig mot ett annat och efter manga om och pekande sa hamnade jag pa ratt tag i ratt vagn och i ratt sang! Varje vagn har en egen vardinna och min undrade var mr Larsson va. Forklarade att han inte kom utan det var bara jag forstod hon inget av utan fortsatte.
-DA Larsson och pekade pa hans sang
-NIET Larsson Niet.
-DA!
Tog fram ett papper tillslut och skrev hans namn pa och strok over de flera ganger, tror hon fattade poangen for hon lamnade iaf kupen utan fler fragor.

Moskva ar fint och hostellet jatte bra! Forsta kvallen blev det mat pa skotsk restaurang med tva svenska tjejer och sen filmkvall. Idag har jag vandrat Moskva runt med 4 norskor och 1 svensk janta. Varit pa roda torget, Kremlin och gatt gata upp och ner. Regnade idag dock sa gav upp vandrandet och satte oss och drack ol, en bra deal helt enkelt!

Imon kvall gar jag pa taget till Irkustk och Sibirien. 4 dagar pa tag blir nog lite ballt ;)

Rundvandring!

2012-04-06 @ 20:05:23
Igar borjade min stora rundvandring, gick till hermitage museum men forstod inte hur stort det var sen va de sa lang ko sa gick utanfor och tog lite kort, valdigt maktigt hus. Sen gick jag vidare till our savior on the blood, de va sa vackert! Huset/slottet/kyrkan va de nu va var helt magisk sa va tvungen att ga in och da ar hela insidan bekladd med sma sma sma mosaik bitar som bildar olika jesus-portratt. Sen vandrade jag vidare lite pa mafa och hittade 8 random killar och en pinne som jag spenderade eftermiddagen med :) De kom fran olika delar av varlden men va utbytesstudenter i Norge sa ovade vara norska kunskaper pa varann. Sprang runt med en trumpinne de gomde i bilder sa forsokte hitta bra gomstallen. Kom hem sent och spenderade kvallen med en film.

Idag vaknade jag av sms fran syster yster som sa att jag maste in i hermitage/vinter palatset sa de va bara o fixa sig lite forsoka rata ut ryggen (kan man ha nacksparr i skuldran?) och bege sig och hon hade definitivt inte fel. Jag var dar inne i over 3 timmar och JAG ALSKADE DET! Jag har sett tavlor fran da vinci, rembrandt, skulptur fran Michelangelo och det basta av allt tavlor fran Monet. Vet inte varfor jag gillar honom sa mycket men det ar nagot med att man maste se hans tavlor pa hall. Star man nara ar det bara kludd. Sen fortsatte rundvandringen i stan, nu ar jag tbx pa hostellet. Tankte ga ut med mar lite halv kast sa ska snart krypa ner och se en av varldens basta filmer - nyckeln till frihet :) Imorgon tar jag nattaget till Moskva :)

Orkar inte lagga ut fler bilder, datorn kranglar...

Vinter palatset smockat med konst!

Allt ar bara sma sma mosaik bitar.

St petersburg

2012-04-05 @ 10:51:12
Det gar bra nu ;) Igar var forsta dagen i Ryssland, var sorgligt att lamna Halmstad, mamma, vanner men samtidigt var det en sten som slappte. Jag ar ensam. Jobbigt men javligt nyttigt, tvingas ut i verkligeheten efter att ha levt i en bubbla. Igar tog jag mig till St nicolas Cathedral, en vacker skapelse i blatt och guld. Sen gick jag (sjalvklart) vilse och hamnade pa en bakgata dar det var marknad, bara ryssar och jag. Sag nog valdrigt vilsen ut for folk forsokte forklara saker for mig, tror jag iaf ingen kan engelska och ryskan fattar jag noll av! Gick in i ett stand forsta filmen jag sag var anastasia, sag de som ett tecken. Hon borjade sin resa i St Petersburg for att hitta sig sjalv och sin familj och jag forsoker bara hitta mig sjalv. Kopte filmen pa chansning och tur som jag har fanns den pa engelska.

Tack for alla pepp-sms tror inte ni forstar hur mycket de varmer <3

Awsome helg

2011-12-12 @ 12:18:47
Haft en helt perfekt helg. I fredags åkte vi mer till Tiffanytown och familjen kaos. Ylva skulle på julbord så blev Saga, Svante, Grymme Brynne, Jocke Larsson och jag som hade en helkväll med tacos och kinect. Efter några omgångar med boll kastande/sparkande så var det inte bara min kondition som visade sig vara usel. Lungade ner kvällen med Dumma mig och lite godis.

Dagen därpå är vi vakna var det minijul och som varje onormal jul så åkte vi och bowlade :) Ylva och Brynne fixade julmaten och jag och Jocke passade barnen. Bowlingen gick sådär förutom ett race med 4 strikes i rad - lycklig stund i mitt liv. Kvällen blev mysig med massa god jul mat och julklappslek och en del andra spel. Min mentalaålder är 11..

Söndagen blev en innebandy dag. Först spelade laget viktig match mot Åsa efter de kollade vi på herrana som hade match efteråt 8-2 till dom och sen vidare till stan och Dannes kontor där vi kollade slutet på VM-finalen för damer som blev ett guld :D så bara massa vinster. Hoppas de fortsätter till på tisdag på de är ytterligare en viktig match för oss. Kvällen fortsatte med musiktävlingar, julklappsutdelning och dimpolutdelning. Fick ett som var väldigt fint :D Kommer sakna laget så mycket när jag åker till Norge. Bare en match och en träning kvar tiden går så sjukt fort!

De e lite skit

2011-12-09 @ 12:14:25
Mina ben är trasiga :( Gör ont när jag spelar innebandy så är deppig. Fick samma problem förra året och nu har jag spelat två månader utan problem men nu e de tbx med full kraft blir och ringa sjukgymnast denna gången.

I helgen blir det att fira jul i Tiffanytown men kaoset och barnen. Ska bli mysigt att spendera en helg där. Spela Wii och kinect :D På söndag blir det en tidig morgon och hem till julavslutning med lagtjejerna, känns tråkigt att lämna tjejerna än en gång och åka till Norge.

Bowling och bak

2011-12-08 @ 17:13:29
Igår kväll blev det bowling med familjen Svensson :) Tävlade parvis och jag och Jocke som sist, vill bara påpeka att jag vann på tjejsidan och och trea totalt! Så de så.

Idag har vi städat(!) och bakat lussekatter!!! Super gott! I år var det min tur att briljera, inga tjocka maskar och inga sniglar. Nu vill att Jocke ska komma hem från jobbet och ha med sig massa mjölk till bullarna. Snart är det träning, längtar lite men har sjuk träningsvärk sen i tisdes...

It´s is a Mooo point!

2011-12-07 @ 15:49:56

Det blir Norge! Jag har bestämt mig för det. Åker dit 3 januari och kommer hem i slutet av mars verkar det som just nu. Allt beror på hur mycket snö som kommer. Har börjat kolla på resa också. Blir nog en till våren så börjar bli lite peppad igen :D Precis som syster sa när de var som värst: De var helt enkelt inte meningen och ALLT löser sig.

Jag känner själv att jag har varit sååå jobbig de senaste veckorna och såg en facebook status igår som träffade rätt: Ärsch, värför lägga energi på folk som inte förtjänar de? När man kan ge den energin till någon/några som verligen förtjänar det istället? Livet borde vara som facebook, bara ta bort dom man inte tycker om eller stör sig på!

Och med de går jag och lägger energi på min lägenhet som behöver städas.

Norge

2011-11-30 @ 11:35:31
Återigen längesen men har inte funnits så mycket att skriva om när man mest sitter hemma. Har sett alla Harry Potter filmerna, alla star wars, fem säsonger av vänner och en heldel annan film.

När jag kom hem från Dubai åkte jag för att provjobba i Norge på kikut, och de gick jätte bra och jag blev jätte peppad. Trivdes verkligen bra här. De vill helst anställa kompispar då de ligger väldrigt isolerat och bra at veta att personerna står ut med varann och planen va att min kompis skulle upp någon vecka senare för att provjobba men pga av sjukdom och andra anledingar så blev det uppskjutet. Sen för 2 veckor sen fick jag veta att hon fått ett annat jobb och hinner inte kolla på kikut så nu är allt osäkert igen. Att jag aldrig lär mig - det blir ALDRIG som man tänkt sig. Nu kan ja i efterhand se hur blåögd jag var och att jag borde sett tecknen.

Nu är jag tillbaka i Norge för att jobba nårga dagar och prata med cheferna och se hur allt blir. De verkar väldigt förstående och kan tänka sig att lysa tjänsten för en person men just nu vet jag inte. Allt känns fruktansvärt tråkigt och förvirrande. De som innan var pepp och motivation är bara en gegga nu, ville göra detta tillsammans med en vän för att sen resa och bo i skogen en vinter själv är väl sådär lockande. Ena sekunden känns de så självklart att åka medans i nästa vill jag bara hem till Jocke och mysa. Någon som varit i samma tips som har råd?

Har några lugna dagar framför mig nu. Idag är det ett litet sällskap som ska ha 4-rätters och imon kommer en konferens på 23 pers som ska ha 3-rätters. Sen på fredag bär de av hemåt igen, förhoppningsvis lite klokare.

Hade nästan glömt hur vackert här är

Har du någongång varit så svettig så att du håller på att ramla av toastolen?

2011-10-02 @ 09:46:49

Jag vet inte var jag ska börja livet har vänts upp och ner så många gånger de senaste veckorna. För längesen jag skrev som vanligt. Vi fixade bil till förra helgen Rebecca fick den till första helgen och direkt på torsdagen efter jobbet drog vi till DUBAI!! Rebecca, min otroligt duktiga taxichaffis(!!), gudiade mig på en 4 timmars vilsen bilresa. Kom dit lagom till krogen stängde men de stoppade inte oss och natten var vår! Hade inte bokat något hotell så la oss på stranden vid sju på morgonen, låg där några timmar innan det blev IKEA och lite olika shopping mall. Väl hemma och 38timmars vaken tid somnade vi ganska hårt.

Dagen efter tog vi Blixten aka repan och drog till stranden, därförsökta vi skapa vår egen kärlekshistoria. Hade det väldigt mysigt och sandigt :)

Sen nu i veckan har jag sagt upp mig. Känner att detta inte är riktigt vad jag förväntat mig och känner att jag vill ut på nya äventyr! Som det ser ut nu flyger jag hem om 1 ½ vecka och sen blir det förmodligen Norge om allt klaffar!

Denna helgen Var det min tur att ha bilden och i torsdags taggade vi en lokal utekväll. Rebeccas skoskav hade blivit en infektion så hon fick stanna hemma. Så Sandra, Emelie och jag drog en repa till RAK. Första stopp blev ett hotell i närheten, snacka om hål i väggen! Så sunk sunk! Drog vidare till Hiltons nattklubb och bordsdansade till haket stängde. Lagom slut när jag stapplade hem halv sex på morgonen.

I fredags var jag desto mer pepp och jag och Rebecca drog in till Duabi för att försöka ta oss in på Dubais beach festival. Efter lite krångel, hjälp och mutande (Rebecca är inte 21) så lyckades vi planka in. Ställde oss längst fram och väntade på LMFAO!!!!!! SÅÅÅÅÅ GRYMMA! Jag hoppade sjöng och hade the best time! I´m in Dubai BITCH!!!! Jag har aldrig varit så svettig i hela mitt liv!! Tänk att gå på konsert i 40 graders fuktig värme + stå och trängas med massa massa människor och dansa järnet! Skulle gå på toa efteråt men höll på att ramla av toasitsen! Håret hängde i klassar och tröjan va dyng sur! hade svettats igenom hela BHn så att linnet va blött. Fick sitta på handdukar i bilen för att inte blöta ner sätet. WHAT A NIGHT!

Igår körde vi en chill dag, satt vid poolen i flera timmar och hade det super mys! Sen drog vi en spontan repa till Dubai för att käka på favvo stället T.G.I Fridays. Super mysigt slut på en perfekt helg!

Vill bara att ni ska fatta hur billigt bensin är! 1,72 litern och 31 liter kostar 55 dirham det är ungefär 110 kronor.

Tjejer på vift

2011-09-18 @ 23:04:18

Spagetti Köttbulle Spagetti Köttbulle Spagetti Köttbulle Spagetti Köttbulle Spagetti Köttbulle Spagetti.